tag:blogger.com,1999:blog-5967937660347304677.post5209463586284397721..comments2023-08-27T06:12:20.359-07:00Comments on WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK: WalentynkiWSK MR16 BPhttp://www.blogger.com/profile/11094703944544941308noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-5967937660347304677.post-69199175476297941502011-04-01T12:10:18.455-07:002011-04-01T12:10:18.455-07:00Witam. Niniejszy komentarz przeniosłem z zakładki ...Witam. Niniejszy komentarz przeniosłem z zakładki archiwalnej "Trochę literatury". Mam bowiem do Pana dwa pytania w związku z artykułem na temat danych konstrukcyjnych WSK MR 16 BP. Chodzi o fragment poświęcony instalacji elektrycznej tego motocykla. Jest tam informacja, że: "Pozostałe dwie cewki połączone szeregowo służą do zasilania układu zapłonowego (w popularnym WSK 175 służyły one zapewne do ładowania akumulatora?). Jeden koniec podłączony jest do masy w prądnicy, drugi do cewki zapłonowej i przerywacza." Czy wobec tego należy rozumieć, iż jeden kabel z prądnicy (co do masy wszystko jest jasne) łączymy z zaciskiem cewki zapłonowej 12V oznaczonym "15", a zacisk "1" z przerywaczem? Czy instalacja zapłonowa wymagała tzw. dławika napięcia jak w przypadku obwodu oświetlenia opisywanego motocykla? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam. SławekSławeknoreply@blogger.com