Kupię motocykle sportowe !!!

Kupię motocykle sportowe WSK, PROMOT, SKM, METALEX-CZ, inne. Kontakt seba440t2@wp.pl . Możliwa zamiana za Metalexy, Triale, MR16 na INNE ciekawe. Nawiążę kontakt z posiadaczami, zawsze aktualne, płatne gotówką ! Skupuje również części oraz ZDJĘCIA z wyścigów i rajdów (możliwa wymiana) ! Kontakt i zdjęcia wysyłaj na adres: seba440t2@wp.pl

12 grudnia 2009

Nie takie W2R seryjne jak się wydaje :)


Witam wszystkich czytających. Wczoraj zabrałem się za rozbiórkę silnika celem ustalenia stopnia zużycia jednostki napędowej. Jak to fachowo brzmi ;). Pomijając fakt, że zapłon to Sem i w króćcu gaźnika zastosowano zawór zwrotny zrobiony z żyletek ( tak, tak :P), a seryjnego pegaza zastąpił Bing 53. Po zdjęciu cylindra okazało się, że na wale siedzi sobie, już z minimalnymi luzami na stopie, inna korba z łożyskiem igiełkowym w główce. Średnica wewnętrzna główki 22mm, sworzeń oryginalny od WSK 175. Nie mam pojęcia od czego jest może ktoś rozpozna od czego jest?



Tłok podcięty z obu stron, dodatkowo od strony kanału ssącego ostry podcięty.


Cylinder również przerobiony widać, że ktoś zatoczył całą podstawę. Na zdjęciu cylinder z Shl gazela taki jaki był w oryginalnej bp i obecny po przeróbkach. Kanały również są większe. Cylinder został zatoczony prawdopodobnie z powodu innego, krótszego korbowodu.



Na wale zastosowano dodatkowe podwójne dociążenie.


Zapłon jak pisałem wcześniej SEM.


Jeżeli ktoś orientuje się z czego jest korba będę wdzięczny za pomoc. W poniedziałek rozpołowię silnik, dam znać co jeszcze ciekawego w silniku widać :) Pozdrawiam

9 komentarzy:

r. pisze...

Można poprosić o fotę zaworu z żyletek?

WSK MR16 BP pisze...

Postaram się zamieścić za kilka dni.

r. pisze...

Tak przy okazji, to podobną korbę (z igłami w główce) mają Gryzonie (http://rodents.pl) w swojej WSK-wyścigówce.

Anonimowy pisze...

Wydaje mi sie ze korba jest od crosowej CZ 250

Anonimowy pisze...

korba jest od yz250

Anonimowy pisze...

Jezeli silnik byl modyfikowany w terazniejszych czasach to byc moze korba jest od yamahy yz.
Patrzac na to ze motocykl jest starszy to przerobka mogla byc zrobiona w tamtych czasach i uwazam ze korba jest od crosowej cz 250.
Mam taka korbe i srednica stopy jak i glowki zgadza sie z wsk ( uwzgledniajac lozyska igielkowe). Korba ta jest krotsza o jakies 4 do 5 mm i dlatego zostal podtoczony cylinder i skrocony plaszcz tloka

Anonimowy pisze...

Wita
łożysko jest napewno od mz 250 one miały takie same fi rużniły sie długoscią
a jezeli chodzi o korbe to niemam pijecia morze tagrze od jakiejs etz

Arturo pisze...

Witam. Ja mam japońską korbę w Wiatrze, jest o 0,5 mm krótsza od oryginalnej i też ma igiełki na głowce, a do tego sworzenek idelanie pasuje do oryginalnego WSKowego tłoka. Poszperałem po katalogach i dobrałem korbę i Rafał z Rodentsów też poszedł w ten temat.
Ja sałyszałem napewno o tym że "stara gwardia" montowała korbę od CZ, tylko nie mam pewności czy od 250 czy or 125, moje ucho mi podpowiada że od 125, ale nie wiam na 100%.

Pozdrawiam

motormanufaktura.blogspot.com

Agata Borowska pisze...

Super to zostało opisane. Pozdrawiam.