Kupię motocykle sportowe !!!
Kupię motocykle sportowe WSK, PROMOT, SKM, METALEX-CZ, inne. Kontakt seba440t2@wp.pl . Możliwa zamiana za Metalexy, Triale, MR16 na INNE ciekawe. Nawiążę kontakt z posiadaczami, zawsze aktualne, płatne gotówką ! Skupuje również części oraz ZDJĘCIA z wyścigów i rajdów (możliwa wymiana) ! Kontakt i zdjęcia wysyłaj na adres: seba440t2@wp.pl
19 stycznia 2010
POCZĄTKI MR-ek - 1960 ROK PIERWSZA WSK SARENKA
Mało kto wie, że rajdowe MR15 to rozwinięcie turystycznego motocykla WSK Sarenka 125. Prace nad tym tanim motocyklem turystycznym podjęto na początku 1960 roku, a głównym konstruktorem motocykla był inż. Kosma:
Rama spawana z dwóch symetrycznych połówek odznacza się doskonałą sztywnością oraz lekkością. Motocykl prezentował się naprawdę zgrabnie i świeżo. Warunkiem przy produkcji motocykla miała być niska cena, którą miano uzyskać przez uproszczenie konstrukcji motocykla do maksimum. Model Sarny miał być tańszy o około 500 zł w porównaniu z motocyklem WSK M06. W prototypie pierwszych motocykli zastosowano silnik Wfm 150 oraz silnik S-01. Docelowo miał być zastosowany czterobiegowy silnik z Nowej Dęby S-09, nad którym prace podjęto w 1959 roku, podwieszany za głowicę oraz tył silnika, o pojemności 125 cm3 i mocy 7 KM, czyli o 1 KM więcej niż w przypadku modeli już produkowanych. Wyższy komfort podróżowania gwarantowały bardziej miękkie sprężyny w zawieszeniu przednim oraz wysoka kanapa. W zawieszeniu tylnym zastosowano centralny element resorujący o skoku koła 100 mm (skok amortyzatora 56mm):
Zwiększoną żywotność łańcucha zapewniała pełna osłona. Widelec przedni zastosowano z seryjnych modeli WSK M06-Z z półkami wykonanymi z aluminium o skoku zawieszenia 150 mm. Wdrożenie do produkcji pierwszej serii motocykla WSK Sarenka w trzech odmianach: popularna, turystyczna i sportowa miało nastąpić w IV kwartale 1961 roku. Tak się oczywiście nie stało... Yahoo remontujący WSK MR15 Sarenkę z 1962 roku ( http://sarenka666.blogspot.com/ ) posiada tego typu ramę, właśnie w odmianie rajdowej. Od WSK MR15 zostaje rozpoczęta cała seria rajdowych motocykli właśnie o tym oznaczeniu. Ale to już opowieść na kiedy indziej :)...
Autor artykułu (Motor) oraz J.Szczerbakiewicz:
Szerszy opis: http://wueska.pl/viewtopic.php?f=9&t=5788&start=0 (trzeba się zarejestrować)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
1 komentarz:
Piękna ona, chlipnąć smutno w ciszy i zadumie za nią tylko pozostaje...
Prześlij komentarz